Ziua de vineri e mereu așteptată cu drag și dor, fie ea și zi de 13, cu mercur retrograd, pisici negre și lună plină. E ziua de dinainte de weekend, de multe ori, deși ne așteptăm să fie cea mai ușoară, e cea pe care lăsăm cele mai multe din task-uri, dar tot tinde să treacă mai repede decât celelalte 🙂
E poarta spre relaxare, zile libere și liniștite, sau dimpotrivă, spre nopți albe și pline de distracție, depinde de vârsta fiecăruia, după cum tot aud în jur.
De prin anii ’60 a apărut în SUA o zi de vineri mai specială decât celelalte zile de vineri și asta pentru că e neagră, cu o conotație cumva pozitivă, depinzând cumva de care parte a bancnotei ești 😀
O parte din legendă spune că denumirea vine de la registrele contabililor, care erau menținute cu roșu până la acest moment, când se dădea startul cumpărăturilor de Crăciun și începeau să noteze cu negru profitul pe care îl aveau.
A durat doar 50 de ani până când a ajuns moda la noi, în 2011, anul în care am avut parte de primul Black Friday tipic românesc, în care lumea s-a înghesuit atât de tare să vadă care-i faza încât au picat toate serverele posibile.
Aparent, cei de la eMag, care au și adus conceptul în România, au încasat undeva la 8 milioane de euro doar din vânzările făcute de Black Friday.
În ultimele zile, la TV și radio majoritatea reclamelor sunt pe tema reducerilor și fiecare magazin, fie el online sau offline, încearcă să găsească o variantă prin care să se diferențieze de competitori. Unii dau startul mai devreme, fie din seara asta, fie de mâine dimineață, matinal tare, alții vin cu un număr impresionant de produse, unii cu reduceri foarte mari, astfel încât să atragă câți mai mulți clienți și să fie răspunsul la toate dorințele acestora.

Cred că luni, în drum de la birou, l-am întrebat pe domnul soț dacă avem nevoie de ceva de Black Friday. Am concluzionat cumva că nu ne trebuie ceva acum acum, deci evităm să intrăm în febră.
Zis și făcut! Prin urmare, ieri am decis să fac un pic de research în ceea ce privește un epilator IPL și am realizat că am chiar o strategie în câțiva pași:
- Obține acordul domnului soț cu privire la achiziție, cu argumente valide, relevante și minim un pupic 🙂
- Adaugă produsul dorit în coș, pentru a fi sigură că nu dispare din stoc
- Verifică prețul produsului și pe alte site-uri de profil
- Caută istoricul prețului pe un site de profil pentru a vedea dacă reducerea este într-adevăr reducere
- Vezi dacă mai ai produsul în coș sau ți-a expirat cumva sesiunea 🙂
- Apucă-te de altceva și uită de produs
- Răzgândește-te și ia decizia matură că iarna n-are nimeni nevoie de un epilator și uită de Black Friday.
Ultimii doi pași sunt absolut opționali, zic doar ce a funcționat la mine ieri 😀
Râdem, glumim, dar ce aș mai recomanda, atunci când într-adevăr ai nevoie de ceva și alegi să aștepți reducerile de Black Friday pentru a cumpăra este să:
- Îți faci temele înainte, adică să urmărești produsul dorit o perioadă pentru a te asigura că într-adevăr ai parte de cel mai bun preț
- Să ai o listă pregătită în avans, pentru a evita să sari cu grație de la bluze de damă la genți de damă, apoi la ghete de bărbați, cu o ultimă oprire la cămăși, salturi prin care să ajungi să ai nevoie și de un nou dulap
- Asigură-te că ai o conexiune stabilă la internet, să nu ajungi să pierzi produsul favorit tocmai din motivul ăsta
- Alimentează cardul din timp și salvează-l sau alege varianta de ramburs, pentru a merge cât mai repede și partea de plată
- Multe dintre site-uri publică listele de reduceri în avans, sau cel puțin fac reclamă anumitor produse, iar asta te poate ajuta în luarea unei decizii.
Sunt câteva lucruri simple, dar de care poate depinde fericirea voastră dintr-o zi de vineri 🙂
Dacă ieri mă gândeam la epilator, azi m-au apucat gândurile de cumpărat papuci (nume generic folosit în Ardeal pentru orice se pune în picioare, de la cizme, la sandale și pantofi cu toc) și haine. Nu de alta, dar mă apropii destul de mult de provocarea lansată acum ceva articole de cei de la Answear.ro de a purta aceeași pereche de blugi câteva zile la rând.
Când vine vorba de haine, luând în considerare tot ceea ce am citit în ultima vreme despre organizarea garderobei și garderoba capsulă, se aplică aceleași reguli de mai sus înainte de achiziție, cred eu.
Scriu de vreo câteva seturi de reclame și pe fiecare site pe care îl deschid văd bannere și totul este despre Black Friday.
Cumpăratul compulsiv este o modă care se așează destul de bine și la noi și se referă la nevoia de a cumpăra constant câte ceva, strict pentru a ajunge să ne simțim mai bine, nu neapărat că lucrurile ne sunt cu adevărat necesare.
Avem tendința de a face astfel de cumpărături în special atunci când sunt reduceri, iar la final, când facem un bilanț, avem câteva lucruri inutile și o gaură în buget.
Reducerile încep imediat. Voi cum v-ați pregătit pentru ele?
*Această postare a fost scrisă pentru proba a optsprezecea a SuperBlog
Un comentariu la &8222;Vine, vine… Vineri!&8221;